tag:blogger.com,1999:blog-7768160822466816149.post5424103243154239139..comments2023-10-07T12:28:11.281+03:00Comments on Λίγα απ΄ όλα: Παροχή Παιδείας ή προπόνηση για επικείμενες εξετάσεις;Αρκουδπουρνάρhttp://www.blogger.com/profile/07006550993770024372noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-7768160822466816149.post-84495330017406713712010-04-17T01:33:35.678+03:002010-04-17T01:33:35.678+03:00Ο Αντρέας Κασσέτας είναι από τους ανθρώπους που &q...Ο Αντρέας Κασσέτας είναι από τους ανθρώπους που "δικαιούται δια να ομιλεί". Τον άνθρωπο τον γνωρίζουμε σαν δάσκαλό μας οι νεώτεροι του Φυσικοί, εφόσον με τα Βιβλία του έφερε τομή από τη δεκαετία του '80 ακόμα στη διδασκαλία της Φυσικής της χώρας μας. Μαζί με τον Νίκο Δαπόντε και τον αείμνηστο Σταμάτη Μουρίκη τόλμησε και έσπασε το μονοπώλιο των ήδη παρωχημένων βιβλίων Φυσικής του Μάζη. Και είναι γνωστό οτι η διδασκαλία της Φυσικής στη χώρα μας σε μεγάλο βαθμό επικαθορίζεται από το σχολικό Βιβλίο, το οποίο δίνει και τον τόνο στην διδασκαλίας, εμπνέει, και καθοδηγεί. Οχι οτι είναι ο κανόνας αυτός πάντα. Πολλές φορές συμβαίνει το Βιβλίο να πετιέται στον κάλαθο των αχρήστων, αλλά, όσο νά' ναι, επηρεάζει. Μ' αυτά στο νου, μπορούμε να φανταστούμε τις καινοτομίες που εισήγαγε τότε. Βέβαια όπως και κάθε βιβλίο, αυτό επηρεάζεται κι από την προσωπικότητα του ανθρώπου. Και ο Α.Κ. είναι πολυσχιδής άνθρωπος, με Παιδεία και ευρύτερη κουλτούρα, πράγμα σπάνιο δυστυχώς στο χώρο μας, και αυτό μπόλιασε και όλα τα βιβλία που συνέγραψε ή συμμετείχε. Από 'κει και πέρα οι δρόμοι ήταν ανοιχτοί. Πολλοί άξιοι συνάδελφοι τον μιμήθηκαν. Μπορούμε να πούμε οτι δημιούργησε "Σχολή". Το επόμενο βήμα ήταν η εισαγωγή του Πολλαπλού Βιβλίου, αλλά οι αδρανειακές δυνάμεις που αναφέρει το κείμενο αντιστάθηκαν με νύχια και με δόντια, και η προσπάθεια ναυάγησε με ευθύνη του Υπουργείου. Πάντως εκείνο που είναι σίγουρο είναι οτι τα πράγματα δεν μπορούσαν να γυρίσουν πίσω πια. Δυστυχώς πάλι οι γνωστές αδρανειακές δυνάμεις, με το αζημιώτο, πάλι επέβαλαν τέλμα. Και έτσι φτάσαμε έως σήμερα: Το τοπίο περιγράφεται αδρά στο κείμενο, ένα καθαρά πολεμικό κείμενο, αλλά νομίζω οτι -ίσως- το timing να είναι το κατάλληλο. Δεν μπορεί... Στην εποχή του Internet και της έκρηξης των Νέων Τεχνολογιών, στην απειρία μέσων και τρόπων πληροφόρησης, εμείς να κοιτάμε και να σφυρίζουμε αδιάφορα. Ωριμα αιτήματα από καιρό: Η εισαγωγή των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Η εργαστηριακή διδασκαλία. Οι εποικοδομητικές μέθοδοι οικοδόμησης της γνώσης. Η μετάθεση από την απλή μετάδοση γνώσεων στο να μάθαίνει ο μαθητής "πώς να μαθαίνει". Η μαθητοκεντρική διδασκαλία. Η ποικιλία και πολλαπλότητα πηγών πληροφόρησης. Πρέπει κάποτε να γίνει η τομή. Το άσχημο είναι οτι όλ' αυτά απαιτούν χρήματα. Και η οικονομική συγκυρία στη χώρα μας είναι τέτοια, που ολ' αυτά θα καθυστερήσουν. Πάντως δεν πάει άλλο. Ο πόλεμος τέτοιου είδους, που αναφέρει το κείμενο, όσο και να είναι αναπότρεπτος, είναι ήδη ξεπερασμένος. Από τις ανάγκες της εποχής μας.Stergios Nastopouloshttps://www.blogger.com/profile/05401759121087370009noreply@blogger.com