Παρασκευή 10 Ιουνίου 2011

Αντε αρκετά διαδηλώσατε, μαζευτείτε σπίτια σας, δεν θα πέσουμε, φτάνει η επανάσταση για σήμερα, τι καταλάβατε; τα μέτρα θα τα περάσουμε, ζήτω οι φόροι




Ομόφωνα αποφάσισαν να μας γονατίσουν - Έκτακτη εισφορά για 4 χρόνια σε εισοδήματα άνω των 8.000 ευρώ!


- Κατατέθηκε το Μεσοπρόθεσμο στη Βουλή
- Στις 200.000 το αφορολόγητο ακίνητης περιουσίας
- Δεν αυξάνεται (μάλλον) το πετρέλαιο, αυξάνεται το φυσικό αέριο
Από δω και πέρα μάλλον θα πρέπει να μιλάμε με... τούρκικους όρους. Βάζουν «κεφαλικό φόρο», «κατεβάζουν» στο μισό το αφορολόγητο για κατοχή ακίνητης περιουσίας, αλλά το ξανασκέπτονται για την εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης κίνησης.

Μεταξύ των σκληρότατων μέτρων, η κυβέρνηση ενέκρινε ομόφωνα την έκτακτη εισφορά σε όσους έχουν εισοδήματα άνω των 8.000 ευρώ και η οποία θα ισχύει για 4 χρόνια. Η έκτακτη εισφορά θα ξεκινά από 1% έως 3% και σύμφωνα με πληροφορίες για εισοδήματα άνω των 10.000 ευρώ θα ισχύει το ποσοστό 3%. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι κάποιος με εισόδημα άνω των 10.000 ευρώ θα χάνει έναν μισθό τον χρόνο.

Με το μέτρο αυτό ουσιαστικά κλείνει το θέμα του αφορολόγητου.

Όλα αυτά αποφασίστηκαν στη συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου, όπου στην τοποθέτησή του ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για άλλη μία φορά για ανάγκη για συναίνεση, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος τάχθηκαν ο κ. Βενιζέλος και η κα Διαμαντοπούλου, η οποία απευθυνόμενη στον κ. Παπανδρέου του ζήτησε να έχει ξανά συνάντηση με τον Αντώνη Σαμαρά.
Ο κ. Παπανδρέου δήλωσε ότι είναι εθνικό καθήκον “να πάψουμε να ξοδεύουμε περισσότερα από οτι εισπράττουμε και να πάμε σε έναν ισοσκελισμένο προϋπολογισμό πλην τόκων. Δήλωση επίσης ότι κάι τέτοιο θα αποτελέσει σήμα ελέγχου του υπέρογκου χρέους και πως οι επόμενες εβδομάδες είναι κρίσιμες και πρέπει να δοθεί ένα μήνυμα ενότητας, κάνοντας εκ νέου κάλεσμα για διάλογο σε όλα τα κόμματα στο πλαίσιο της κοινοβουλευτικής διαδικασίας.

Μάλιστα, σημείωσε πως “εφόσον και αφού με τον κ. Σαμαρά συμφωνούμε στους στόχους δεν έχουμε ταμπού να συζητήσουμε και τοςυ τρόπους, ενώ επανέλαβε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να αξιοποιηθούν πρόσωπα σε καίριους τομείς χωρίς κανένα κομματικό περιορισμό, με γνώμονα την ικανότητα και τη σύμπνοια στην προσπάθεια που γίνεται.

Μετά το υπουργικό Συμβούλιο το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα κατατέθηκε στη Βουλή.

Αργά το βράδυ της Τετάρτης, τα περισσότερα από τα μέτρα που σχεδιάζεται να εφαρμοστούν άμεσα «κλείδωσαν»: Στόχος είναι να εξοικονομεί το Κράτος σχεδόν 1 δις. ευρώ τον μήνα, μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στις 200.000 ευρώ αντικειμενικής αξίας (από 400.000), θα διαμορφωθεί το ύψος του αφορολογήτου ορίου πάνω από το οποίο θα επιβάλλεται Φόρος Ακίνητης Περιουσίας. Το νέο «χαράτσι» στα ακίνητα θα κληθούν να το πληρώσουν περισσότεροι από 600.000 ιδιοκτήτες ακινήτων.

Θα απαιτούνται όμως στο εξής τριπλάσιες αποδείξεις για την κατοχύρωσή του αφορολόγητου, δηλαδή 30% αντί 10% στα εισοδήματα 6.000-12.000 ευρώ το χρόνο.

Το υπουργείο Οικονομικών «παίρνει πίσω» την εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο, κάτι που εάν υιοθετείτο θα έβαζε «φωτιά» από τον Οκτώβριο στις κόστος του πετρελαίου θέρμανσης, διπλασιάζοντας την τιμή του.

Εγκαταλείπεται πιθανότατα –ίσως μετατίθεται για αργότερα- η επιβολή Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα αναψυκτικά, αντίθετα από το φυσικό αέριο όπου θα επιβληθεί κανονικά ο ειδικός φόρος..

Η κυβέρνηση θα ανακοινώσει για τους επαγγελματίες νέα και σκληρά τεκμήρια!

Σε κάθε περίπτωση και παρά τις απανωτές ανατροπές, θεωρείται πως έχουν «κλειδώσει» οριστικά και θα ανακοινωθούν άμεσα και επισήμως, οι περικοπές στους μισθούς του δημοσίου, η εισφορά «υπέρ ανεργίας» 3% σε δημόσιο αλλά και ιδιωτικό τομέα, η εισφορά τύπου ΛΑΦΚΑ σε συνταξιούχους κάτω των 65 ευρώ, η υπηρεσιακή «εφεδρεία» στο δημόσιο με περικοπή μισθού 30%-70% για όσους δεν μπορούν να απορροφηθούν σε άλλες υπηρεσίες, έκτακτες εισφορές σε ΙΧ και πισίνες, αυξήσεις τελών κυκλοφορίας κοκ.

Μάλιστα, το νέο μισθολόγιο του δημόσιου τομέα θα εξισώσει τις αμοιβές του ιδιωτικού τομέα ενώ τα από τα 50 επιδόματα θα διατηρηθούν 2-3. Επίσης οι προσλήψεις στο δημόσιο θα γίνονται με την αναλογία 1 για κάθε 10 αποχωρούντες.

Παράλληλα, καταργούνται ή συγχωνεύονται δεκάδες δημόσιοι φορείς και περικόπτονται δραστικά επιχορηγήσεις.

Σε φορείς που δεν υπάγονται στη γενική κυβέρνηση αλλά λαμβάνουν δημόσια επιχορήγηση σε τακτική βάση (π.χ. αθλητικοί και πολιτιστικοί σύλλογοι, μουσεία, συλλογές κλπ.) περικόπτεται η επιδότηση συνολι ά κατά 300 εκ. ευρώ, εντός του 2011.

Για να χρυσώσει το χάπι το υπουργείο οικονομικών θα προαναγγέλλει από τον Σεπτέμβριο μείωση των φορολογικών συντελεστών, κυρίως για επιχειρήσεις.

Προβλέπονται συγχωνεύσεις σχολείων αστυνομικών τμημάτων, στρατοπέδων κλπ. Από τις παρεμβάσεις αυτές αναμένεται η εξοικονόμηση περίπου 225 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2011-2015.

Πληροφορίες αναφέρουν πάντως ότι δεν αναμένεται τελικά να ανακοινωθεί το σύνολο των μέτρων που θα ληφθούν ως το 2015, αλλά ένα μέρος μόνο από τα πρώτα μέτρα που θα εφαρμοστούν άμεσα το 2011. Νεότερες ανακοινώσεις θα γίνονται τμηματικά, ενδεχομένως μέσα στο καλοκαίρι και, στη συνέχεια, τον Σεπτέβριο και τον Δεκέμβριο φέτος.

newsit.gr

Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011

Η Λεμονιά (Παπαδάκου) που αποφασίζει και διατάσσει


Η Μόνα του Παπακωνσταντίνου που... αποφασίζει και διατάσσει

«Το δυστύχημα για τη χώρα είναι ότι, ενώ βρισκόταν σε εμπόλεμη κατάσταση, βγήκαν στην πρώτη γραμμή για να διαπραγματευτούν με τους δανειστές άτομα που αγνοούσαν το άθλημα. Ενας ανεπάγγελτος υπουργός με «σύνδρομο ξερόλα» και ένα θρασύτατο κοριτσάκι από το ΙΣΤΑΜΕ, χωρίς καμία ουσιαστική εμπειρία, ακόμη και καθημερινής διαχείρισης των πραγμάτων ενός κρίσιμου υπουργείου, βρέθηκαν να εκπροσωπούν την Ελλάδα σε ιστορικές διαπραγματεύσεις.

Το ναυάγιο στο οποίο οδηγηθήκαμε σήμερα δεν ήταν απλώς πολύ πιθανό. Οι έμπειροι έβλεπαν από πολύ νωρίς ότι το ναυάγιο ήταν η νομοτελειακή κατάληξη της ανικανότητας που σε μεγάλο βαθμό πηγάζει από την απουσία πραγματικών παραστάσεων».

Τα παραπάνω εκμυστηρεύτηκε πρόσφατα βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στη «δημοκρατία», επιχειρώντας να εξηγήσει πώς η χώρα, υπό την ουσιαστική καθοδήγηση του «τσάρου» Γιώργου Παπακωνσταντίνου και των ανθρώπων του, οδηγήθηκε στη δύσκολη θέση να διαπραγματεύεται νέα δάνεια και νέα Μνημόνια.

Για τον κύριο Παπακωνσταντίνου πολλά από τα παραπάνω που του καταλογίζονται είναι γνωστά. Αυτό που δεν είναι και τόσο γνωστό είναι «το θρασύτατο κοριτσάκι από το ΙΣΤΑΜΕ». Πρόκειται για το δεξί χέρι του ή, αλλιώς, την «κυρία του κυρίου», όπως την αποκαλούν όλοι πλέον στο υπουργείο Οικονομικών.

Τη μόλις 32 ετών (εξ ου και το «κοριτσάκι») σύμβουλό του, Λεμονιά Παπαδάκου, η οποία προφανώς, επειδή ντρέπεται για το καθ' όλα παραδοσιακό ελληνικό όνομά της, προτιμά να το κρύβει πίσω από το δήθεν, ψευτοκουλτουριάρικο και κοσμοπολίτικο Μόνα.

Ο χαρακτηρισμός «θρασύτατο» πριν από το «κοριτσάκι» δεν ειπώθηκε τυχαία. Πολλοί στο υπουργείο Οικονομικών καθώς και σε άλλα υπουργεία έχουν αντιμετωπίσει από πρώτο χέρι τη συμπεριφορά της. Πρόσφατα το έμαθαν κι άλλοι που δεν... ήξεραν. Κυκλοφόρησε το εξής περιστατικό: Η Μόνα Παπαδάκου, συνοδεύοντας εκπροσώπους της τρόικας και τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Οικονομικών Γιώργο Ζαννιά, πήγαν στο γραφείο της γενικής γραμματέως Κοινωνικής Ασφάλισης Αθηνάς Δρέττα.

Η μεσήλικη οδοντίατρος κυρία Δρέττα, και με πολλά ένσημα στο βιβλιάριό της, έφερε σε κάποια στιγμή αντιρρήσεις σε αυτά που της ζητούσαν οι τροϊκανοί. Η απάντηση ήρθε από τη Μόνα Παπαδάκου με ύφος υπολοχαγού των... Ες-Ες: «Θα κάνεις ό,τι σου λέμε εμείς!» Η απάντηση της κ. Δρέττα ήταν ανάλογη της εξωθεσμικής και σίγουρα απίστευτης «εντολής» που δέχτηκε. Στόλισε τη δεσποινίδα Λεμονιά με διάφορα κοσμητικά επίθετα, ενώ της απέδωσε ευθύνες (όπως και ο βουλευτής που μίλησε στη «δημοκρατία») για το Μνημόνιο και την κατάντια της χώρας. Το επεισόδιο έληξε με την παρέμβαση του Γιώργου Ζαννιά.

Λίγες εβδομάδες νωρίτερα, σε δημοσιογραφική ερώτηση για το αν ο υπουργός νομιμοποιείται να παίρνει μαζί του σε υπηρεσιακό ταξίδι με το πρωθυπουργικό αεροπλάνο τον γιο του (προφανώς για λόγους αναψυχής του τελευταίου), η σύμβουλος του κ. Παπακωνσταντίνου είχε απαντήσει με περίσσευμα θράσους: «Να μη σας νοιάζει ποιον παίρνει μαζί του ο υπουργός». Σύμφωνα με συνομιλητές της, αν και η ίδια δεν έχει εργαστεί ποτέ, εκφράζεται ιδιαίτερα απαξιωτικά για τους δημοσίους υπαλλήλους γενικά. Μάλιστα, ουκ ολίγες φορές έχει μιλήσει με αυταρχικό ύφος σε υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Οικονομικών με πολλά χρόνια εμπειρίας στην πλάτη τους.

Την πήρε μαζί του από το Ινστιτούτο «Ανδρέα Παπανδρέου»

H Μόνα, όπως η ίδια έχει πει επανειλημμένως με καμάρι σε πηγαδάκια δημοσιογράφων, «συμμετέχει στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα». Πού την ανακάλυψε ο υπουργός Οικονομικών; Στο κρατικοδίαιτο ΙΣΤΑΜΕ, το Ινστιτούτο Μελετών του ΠΑΣΟΚ που φέρει και το όνομα του Ανδρέα Παπανδρέου. Είναι οικονομολόγος και επιστημονική συνεργάτιδα του ιδρύματος. Εκεί έδειξε πρωτοφανή αφοσίωση και προθυμία συνεργασίας με τον τότε ανερχόμενο αστέρα του ΠΑΣΟΚ Γιώργο Παπακωνσταντίνου, ο οποίος αμέσως μετά την υπουργοποίησή του την ανακήρυξε σε αδιαμφισβήτητη αρχηγό της ομάδας των συνεργατών του. Από τότε πέρασε πολύς καιρός. Ο Παπακωνσταντίνου έχει εξελιχθεί στον πιο αποτυχημένο υπουργό της κυβέρνησης Παπανδρέου και η Λεμονιά ανησυχεί για το μέλλον της. Κάποιοι λένε ότι ο εκνευρισμός που βγάζει τελευταία (όπως στο περιστατικό με την κυρία Δρέττα) πηγάζει από το γεγονός ότι δεν θέλει να πιστέψει ότι ο υπουργός της είναι στο στόχαστρο όλης της κοινωνίας και συντόμως θα αναχωρήσει για... μόνιμες διακοπές στην έπαυλή του στη Σέριφο. Οσο για την ίδια, αν δεν επιστρέψει στο χωριό της Νάξου όπου και μεγάλωσε, θα συνεχίσει να κολλάει ένσημα στο ΙΣΤΑΜΕ. Σαν τους δημοσίους υπάλληλους που δεν εκτιμά.

Φοίβος Κλαυδιανός

Εφημερίδα Δημοκρατία

Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011

Στα Γιάννινα νιώθω όπως στο σπίτι μου.


Με τον τουρκογιαννιώτη συγγραφέα Μπουλέντ Κοτζάμεμι συναντήθηκε σήμερα ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Φίλιππας Φίλιος.
Ο κ. Κοτζάμεμι, γεννήθηκε στη Σμύρνη και ζει στην Κωνσταντινούπολη. Μεγάλωσε όμως με τις εικόνες των Ιωαννίνων, όπως τις περιέγραφαν στον ίδιο η γιαγιά και η μητέρα του, που έφυγαν από τα Γιάννινα μετά την υπογραφή της Συνθήκης της Λωζάνης.
Αποτέλεσμα άλλωστε των αναμνήσεων αυτών είναι το βιβλίο «Τα δάκρυα των Ιωαννίνων» που έγραψε ο κ. Κοτζάμεμι και χάρισε σήμερα στον δήμαρχο.
Το βιβλίο σύντομα θα μεταφραστεί στα ελληνικά και τα έσοδα από τα συγγραφικά δικαιώματα και τις πωλήσεις θα διατεθούν για φιλανθρωπικό σκοπό στην πόλη των Ιωαννίνων.
Την γέφυρα με τους Τουρκογιαννιώτες έστησε ο περιφερειακός σύμβουλος, δικηγόρος Γιάννης Παπαδημητρίου, ο οποίος ανέφερε πως με τον τρόπο αυτό η πόλη των Ιωαννίνων ανακτά ένα κομμάτι από τη ζωή και την ιστορία της.

«Μπορεί να γεννήθηκα στη Σμύρνη αλλά κατά το ήμισυ είμαι Γιαννιώτης.
Στα Γιάννινα νιώθω όπως στο σπίτι μου και αυτό μου προξενεί έκπληξη. Μάλλον η πόλη είναι γραμμένη στον γενετικό μου κώδικα», είπε κατά την συνάντηση με τον δήμαρχο ο κ. Κοτζάμεμι.
Ο Δήμαρχος Φίλιππας Φίλιος τον ευχαρίστησε για την επίσκεψη, του χάρισε το ασημένιο έμβλημα του Δήμου και το βιβλίο «Ιωαννίνων Ενθύμιο» που περιέχει σπάνιες φωτογραφίες από την μακρά ιστορική διαδρομή της πόλης.«Υπάρχει ένα κομμάτι της ιστορίας μας, που βρίσκεται στη γείτονα χώρα.
Πιστεύουμε ότι μπήκαν οι βάσεις για να δημιουργήσουμε τους δεσμούς και να γνωρίσουμε ανθρώπους που κατάγονται από τα Γιάννινα και ζουν στην άλλη πλευρά του Αιγαίου», δήλωσε ο Δήμαρχος και έκανε γνωστή την πρόθεση του Δήμου να οργανώσει ένα ταξίδι στην Κωνσταντινούπολη με στόχο την επίσκεψη στο Πατριαρχείο και στο Ίδρυμα Ανταλλαγέντων που λειτουργεί.
«Σήμερα μοιάζει η πόλη μας να έχει κερδίσει ένα μέρος από την ιστορία και τη μνήμη της. Υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός ανθρώπων που έλκει την καταγωγή από τα Γιάννινα και επιθυμεί να αυξήσει τις επαφές με την πόλη.
Έβαλα ένα λιθαράκι και πιστεύω πως άλλοι φορείς, όπως ο Δήμος και το Πανεπιστήμιο θα ανοίξουν τον δρόμο ώστε αυτό να γίνει πράξη», ανέφερε ο κ. Γιάννης Παπαδημητρίου.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ από το blogspot epirusgate