Σάββατο 9 Αυγούστου 2008

Πέντε παραδοσιακα τραγούδια της Ηπείρου, που χορεύονται στα πανηγύρια

1. Μαύρα μου χελιδόνια

Μαύρα μου χελιδόνια από την αραπιά
κι άσπρα μου περιστέρια, από την Μοσκοβιά
Εκεί ψηλά που πάτε, εκεί στα μακρινά
για χαμηλώστε λίγο τα φτερά σας,
να κόψω έν φτερό
Να γράψω ένα γράμμα και μια ψιλή γραφή,
να στείλω της μανούλας, να μην με καρτερεί
Εμένα με παντρέψαν εδώ στα μακρινά
μου δώσαν για γυναίκα, μια σκύλα μάγισσα
Μαγεύει τα καράβια,που 'ναι στις θάλασσες
μάγεψε και μένα, τον καημένο,
και δεν μπορώ να 'ρθώ.

2. Καπέσοβο

Στο Κάιρο αρρώστησα, στα Γιάννενα θα γιάνω,
στην άκρη στο Καπέσοβο θα πέσω να πεθάνω.
Καπέσοβο καλό χωριό που 'χεις το κρυονέρι,
έχεις κορίτσια όμορφα που 'ναι γλυκά σαν μέλι.
Καπέσοβο, Καπέσοβο, όσο μικρό κι αν είσαι,
έχεις κορίτσια όμορφα και μην παραπονείσαι.
Με δείραν και με μάλωσαν και μου 'καναν την τύχη,
σε τούτη ρούγα μην διαβείς ώσπου να γίνεις νύφη.

3. Ο Κωσταντής
Άιντε ο Κωσταντής, παιδιά μ’ ο Κωσταντάς,
ο μικρο-Κωνσταντίνος, Κωνσταντάκη μου,
ο μικρο-Κωνσταντίνος, λεβεντάκη μου.
Άιντε τρείς χρόνους επερπάτησε,
να βρεί καλή γυναίκα, Κωνσταντάκη μου,
να βρεί καλή γυναίκα, λεβεντάκη μου.
Ωρέ να βρεί ψηλή, μωρέ να βρεί λιανή,
να βρεί καγκελοφρύδα, Κωνσταντάκη μου,
να βρεί της αρεσειάς του, λεβεντάκη μου.
Ψάχνει σ’ όλα τα Γιάννενακαι σ’ όλο το Ζαγόρι,
Κωνσταντάκη μου,και σ’ ολο το Πωγώνι, λεβεντάκη μου.
Μωρέ βρήκε ψηλή, αχ βρήκε λιανή,
βρήκε καγκελοφρύδα, Κωνσταντάκη μου,
βρήκε της αρεσειάς του, λεβεντάκη μου.
Άιντε τρείς χρόνους γράφουν τα προικιά,
και τρείς τα πανωπροίκια, Κωνσταντάκη μου,
και τρείς τα πανωπροίκια, λεβεντάκη μου.
Get this widget Track details eSnips Social DNA


4. Δεροπολίτισσα
Άιντε μωρ’ Δεροπολίτισσα μωρ’ καημένη,
άιντε μωρ’ Δεροπολίτισσα ζη-μωρ’-ζηλεμένη.
Σύ σαν πας στην εκκλησιά μωρ’ καημένη,
σύ σαν πας στην εκκλησιά ζη-μωρ’-ζηλεμένη.
Άιντε με λαμπάδες με κεριά μωρ’ καημένη,
άιντε με λαμπάδες με κεριά ζη-μωρ’-ζηλεμένη.
Ωρε για προσκύνα και για μας μωρ’ καημένη,
ωρε για προσκύνα και για μας ζη-μωρ’-ζηλεμένη.
Άιντε και για μας τους Χριστιανους μωρ' καημενη,
άιντε και για μας τους Χριστιανους ζη-μωρ'-ζηλεμενη
Μην μας σφάξει η Τουρκιά μωρ’ καημένη,
μην μας σφάξει η Τουρκιά ζη-μωρ’-ζηλεμένη.
Σαν τ' αρνια της Πασχαλιάς μωρ' καημένη,
σαν τ' αρνιά της Πασχαλιάς ζη-μωρ'-ζηλεμένη.
Get this widget | Track details | eSnips Social DNA


5. Ο Ρόβας
Ο Ρόβας ε- Ρόβα μ’- ξεκίνησε,
μες την Βλαχιά να πάει,
γεια στο Ρόβα μου,
μες την Βλαχιά να πάει,
πάπια χήνα μου, να ‘χεις το κρίμα μου.
Νύχτα σελώνει ο Ρόβας τ’ άλογα,
νύχτα τα καλυβώνει,
γεια σου Ρόβα μου,
νύχτα τα καλυβώνει,
πάπια χήνα μου, να ‘χεις το κρίμα μου.
Βάζει τα πε- τα πέταλα χρυσά,
καρφιά μαλαματένια,
γεια σου Ρόβα μου,
καρφιά μαλαματένια,
πάπια χήνα μου, να ‘χεις το κρίμα μου

ΠΟΛΛΑ - ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΕΔΩ

Εδώ ακούμε την Παπαδιά ένα από τα δυσκολότερα τραγούδια Μουσική Χορός
Οι παραγγελιές δωρεάν από τον Ηπειρώτη και την πολύ καλή συλλογή του "Ηπειρώτικα ακούς".

Get this widget Track details eSnips Social DNA

Δεν υπάρχουν σχόλια: