Από πού πάνε για Αθήνα;
Του Γιώργου Τσαντίκου στον Ηπειρωτικό Αγώνα
Πέρα από την επικοινωνιακή και προεκλογική εκμετάλλευση, το ευχάριστο είναι ότι η διαδρομή Γιάννενα-Αθήνα έχει πλέον πραγματικές εναλλακτικές λύσεις, ωφέλιμες κατά σειρά προτεραιότητας για οδηγούς, επιβάτες, αλλά και τις… τσέπες αυτών.
Η «κατάργηση» της Κατάρας σχεδόν εξισώνει σε ώρες ταξιδιού τη διαδρομή από Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα προς την πρωτεύουσα, με την κλασική διαδρομή μέσω Αντιρρίου, Κορίνθου κ.ο.κ. Εκεί που φέρνει όμως την πραγματική αλλαγή, είναι το κόστος του ταξιδιού. Από τα Γιάννενα ως την Αθήνα με επιστροφή, ο ταξιδιώτης πληρώνει τέσσερα διόδια (τρία προς το παρόν) με συνολικό κόστος 11 ευρώ, χωρίς είσοδο στην Αττική οδό. Την ίδια στιγμή, η διαδρομή μέσω της γέφυρας του Ρίου κοστίζει αυτόματα 100% περισσότερο μόνο με τη γέφυρα, ενώ ιδιαίτερα επιβαρυντικά είναι και τα υπόλοιπα διόδια. Επίσης, στη διαδρομή από Κόρινθο, η εναλλακτική της Αττικής οδού είναι ιδιαίτερα «θελκτική» καθώς οδηγεί χωρίς προβλήματα στο κέντρο της Αθήνας και στις βορειότερες συνοικίες, με το αντίστοιχο κόστος βέβαια. Από την άλλη, η βόρεια είσοδος στην Αθήνα από την εθνική, δεν έχει διόδια και εξυπηρετεί περίπου το ίδιο δρομολόγιο, αλλά με πιο εύκολο τρόπο.
Δύσκολα, αλλά φθηνότερα
Ο «από πάνω δρόμος» μπήκε στον κατάλογο επιλογών, μετά το άνοιγμα του δρόμου μέχρι το Μαλακάσι. Παραμένει μακρύτερη (περίπου 30 χιλιόμετρα παραπάνω) και πιο πολύπλοκη, με ένα και βασικό μειονέκτημα: Τη διαδρομή Παναγιά-Καλαμπάκα, την οποία προτιμούν σωρηδόν πλέον τα βαριά οχήματα (λεωφορεία, βυτιοφόρα, φορτηγά) και «αν σου κάτσει» μετατρέπει μια διαδρομή λίγων δεκάδων χιλιομέτρων σε ωριαίο σχεδόν μαρτύριο.
Εάν όμως ο οδηγός σταθεί τυχερός (πρωινές ή βραδινές ώρες) τότε τα πράγματα είναι καλύτερα. Τα Τρίκαλα απέχουν λιγότερο από 1,5 ώρα από τα Γιάννενα και ο δρόμος μέχρι την ΠΑΘΕ είναι πιο βατός και λιγότερο επικίνδυνος από αυτόν μέχρι το Αντίρριο.
Επίσης, μετά τη Λαμία δεν υπάρχει πλέον η πίεση των οδηγών που έρχονται από το αντίθετο ρεύμα, όπως στην απαράδεκτη εθνική οδό Πατρών-Αθηνών. Στο αποτέλεσμα, ίδιες περίπου ώρες (άντε, μισή ώρα μακρύτερη διαδρομή από Θεσσαλία), αλλά πιο ξεκούραστες.
Από την άλλη, το πρόσφατο άνοιγμα της παράκαμψης του Αγρινίου δίνει ξανά πόντους στην «κλασική» διαδρομή, καθώς τη συντομεύει αρκετά. Μέχρι πάντως να γίνει η Ιόνια και με την προοπτική της παράδοσης και άλλων τμημάτων στον κάθετο άξονα, που μάλλον θα συμβούν… νωρίτερα, ο δρόμος μέσω Θεσσαλίας μοιάζει αρκετά συμφέρων και πάνω από όλα οικονομικότερος.
Απόσταση Διόδια (σύνολο) Ώρες
Μέσω Τρικάλων: 452 χλμ. 11 ευρώ 5,5
Μέσω Αντιρρίου: 435 χλμ. 28,8 ευρώ 5
Του Γιώργου Τσαντίκου στον Ηπειρωτικό Αγώνα
Πέρα από την επικοινωνιακή και προεκλογική εκμετάλλευση, το ευχάριστο είναι ότι η διαδρομή Γιάννενα-Αθήνα έχει πλέον πραγματικές εναλλακτικές λύσεις, ωφέλιμες κατά σειρά προτεραιότητας για οδηγούς, επιβάτες, αλλά και τις… τσέπες αυτών.
Η «κατάργηση» της Κατάρας σχεδόν εξισώνει σε ώρες ταξιδιού τη διαδρομή από Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα προς την πρωτεύουσα, με την κλασική διαδρομή μέσω Αντιρρίου, Κορίνθου κ.ο.κ. Εκεί που φέρνει όμως την πραγματική αλλαγή, είναι το κόστος του ταξιδιού. Από τα Γιάννενα ως την Αθήνα με επιστροφή, ο ταξιδιώτης πληρώνει τέσσερα διόδια (τρία προς το παρόν) με συνολικό κόστος 11 ευρώ, χωρίς είσοδο στην Αττική οδό. Την ίδια στιγμή, η διαδρομή μέσω της γέφυρας του Ρίου κοστίζει αυτόματα 100% περισσότερο μόνο με τη γέφυρα, ενώ ιδιαίτερα επιβαρυντικά είναι και τα υπόλοιπα διόδια. Επίσης, στη διαδρομή από Κόρινθο, η εναλλακτική της Αττικής οδού είναι ιδιαίτερα «θελκτική» καθώς οδηγεί χωρίς προβλήματα στο κέντρο της Αθήνας και στις βορειότερες συνοικίες, με το αντίστοιχο κόστος βέβαια. Από την άλλη, η βόρεια είσοδος στην Αθήνα από την εθνική, δεν έχει διόδια και εξυπηρετεί περίπου το ίδιο δρομολόγιο, αλλά με πιο εύκολο τρόπο.
Δύσκολα, αλλά φθηνότερα
Ο «από πάνω δρόμος» μπήκε στον κατάλογο επιλογών, μετά το άνοιγμα του δρόμου μέχρι το Μαλακάσι. Παραμένει μακρύτερη (περίπου 30 χιλιόμετρα παραπάνω) και πιο πολύπλοκη, με ένα και βασικό μειονέκτημα: Τη διαδρομή Παναγιά-Καλαμπάκα, την οποία προτιμούν σωρηδόν πλέον τα βαριά οχήματα (λεωφορεία, βυτιοφόρα, φορτηγά) και «αν σου κάτσει» μετατρέπει μια διαδρομή λίγων δεκάδων χιλιομέτρων σε ωριαίο σχεδόν μαρτύριο.
Εάν όμως ο οδηγός σταθεί τυχερός (πρωινές ή βραδινές ώρες) τότε τα πράγματα είναι καλύτερα. Τα Τρίκαλα απέχουν λιγότερο από 1,5 ώρα από τα Γιάννενα και ο δρόμος μέχρι την ΠΑΘΕ είναι πιο βατός και λιγότερο επικίνδυνος από αυτόν μέχρι το Αντίρριο.
Επίσης, μετά τη Λαμία δεν υπάρχει πλέον η πίεση των οδηγών που έρχονται από το αντίθετο ρεύμα, όπως στην απαράδεκτη εθνική οδό Πατρών-Αθηνών. Στο αποτέλεσμα, ίδιες περίπου ώρες (άντε, μισή ώρα μακρύτερη διαδρομή από Θεσσαλία), αλλά πιο ξεκούραστες.
Από την άλλη, το πρόσφατο άνοιγμα της παράκαμψης του Αγρινίου δίνει ξανά πόντους στην «κλασική» διαδρομή, καθώς τη συντομεύει αρκετά. Μέχρι πάντως να γίνει η Ιόνια και με την προοπτική της παράδοσης και άλλων τμημάτων στον κάθετο άξονα, που μάλλον θα συμβούν… νωρίτερα, ο δρόμος μέσω Θεσσαλίας μοιάζει αρκετά συμφέρων και πάνω από όλα οικονομικότερος.
Απόσταση Διόδια (σύνολο) Ώρες
Μέσω Τρικάλων: 452 χλμ. 11 ευρώ 5,5
Μέσω Αντιρρίου: 435 χλμ. 28,8 ευρώ 5
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου