Από το "ΟΧΙ" (1969)του Τζέιμς Πάρις, για όσους δεν ξέρουν. Τον καιρό της Χούντας μας πήγαν ομαδικώς να το δούμε με το σχολείο στο σινεμά του στρατού "Δωδώνη" (αν θυμάμαι καλά). Υπερπαραγωγή για τα μέτρα της εποχής και ο Πρέκας στα ντουζένια του. Για να βάλει και λίγο μελό ο Πρέκας, παιδί αστικής οικογένειας, που βέβαια επιστρατεύτηκε σαν αξιωματικός (τι άλλο βέβαια) "τα είχε" με μια Ιταλίδα, τη Βέρα Κρούσκα. Ανεξάρτητα από την όποια απέχθεια μας έφερνε η πατριδοκαπηλία της Χούντας τότε, η ταινία είχε και καλές στιγμές. Μόνο που ο πόλεμος του '40 δεν πρέπει να ήταν έτσι. Απ' όσα μου αφηγούνταν οι δικοί μου. Δείτε και τη http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%8C%CF%87%CE%B9_(%CF%84%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%AF%CE%B1)
Πώς το είδαμε το έργο σαν μαθητές; Σίγουρα ότι είχε σχέση με το '40 το σεβόμαστε και παρόλο το "διατεταγμένον" της προβολής την είδαμε με συμπάθεια. Και ο κόσμος το ίδιο. Ο Πρέκας βέβαια γύρισε και τα ψυχροπολεμικά του "Σύνορα της Προδοσίας" και άλλες επιτυχίες της εποχής. Είναι πάντως εντυπωσιακό πώς ο κόσμος επηρεάζεται, ακόμα και από προπαγανδιστικές ταινίες. Κάτι ήξερε ο Γκαίμπελς, αλλά και ο Στάλιν βέβαια.
Τ' αρνιά κι οι λύκοι αθώα συναπατιούνται Στο ίδιο μαντρί την άγια τούτη μέρα Γύρω κάποιος Ντουνιάς τραντάζει, σειέται! Μα ω Φαρισαίοι κυρτοί γιατί φοβάστε; Κι είναι ο σκλάβος χλωμός και ταπεινός.
2 σχόλια:
Αρκεί να μην τον πάρει στο ψιλό ο Λαζόπουλος:-)
Από το "ΟΧΙ" (1969)του Τζέιμς Πάρις, για όσους δεν ξέρουν. Τον καιρό της Χούντας μας πήγαν ομαδικώς να το δούμε με το σχολείο στο σινεμά του στρατού "Δωδώνη" (αν θυμάμαι καλά). Υπερπαραγωγή για τα μέτρα της εποχής και ο Πρέκας στα ντουζένια του. Για να βάλει και λίγο μελό ο Πρέκας, παιδί αστικής οικογένειας, που βέβαια επιστρατεύτηκε σαν αξιωματικός (τι άλλο βέβαια) "τα είχε" με μια Ιταλίδα, τη Βέρα Κρούσκα. Ανεξάρτητα από την όποια απέχθεια μας έφερνε η πατριδοκαπηλία της Χούντας τότε, η ταινία είχε και καλές στιγμές. Μόνο που ο πόλεμος του '40 δεν πρέπει να ήταν έτσι. Απ' όσα μου αφηγούνταν οι δικοί μου.
Δείτε και τη http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%8C%CF%87%CE%B9_(%CF%84%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%AF%CE%B1)
Πώς το είδαμε το έργο σαν μαθητές; Σίγουρα ότι είχε σχέση με το '40 το σεβόμαστε και παρόλο το "διατεταγμένον" της προβολής την είδαμε με συμπάθεια. Και ο κόσμος το ίδιο. Ο Πρέκας βέβαια γύρισε και τα ψυχροπολεμικά του "Σύνορα της Προδοσίας" και άλλες επιτυχίες της εποχής. Είναι πάντως εντυπωσιακό πώς ο κόσμος επηρεάζεται, ακόμα και από προπαγανδιστικές ταινίες. Κάτι ήξερε ο Γκαίμπελς, αλλά και ο Στάλιν βέβαια.
Δημοσίευση σχολίου