«Το μάθημα έτσι γίνεται πιο ευχάριστο»
ΠΕΡΣΙ τον Φεβρουάριο είχε την ιδέα να χρησιμοποιήσει τα ιντερνετικά μέσα δικτύωσης για να λύνει τις απορίες των μαθητών του.
Ετσι, ο κ. Στέργιος Ναστόπουλος, καθηγητής φυσικής στο 8ο Γενικό Λύκειο Ιωαννίνων, χρησιμοποίησε το Νing, δίκτυο το οποίο μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο μεταξύ των νέων της χώρας μας, ωστόσο κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος. Οπως λέει στα «ΝΕΑ», αφορμή για το ιντερνετικό εγχείρημα στάθηκε το αίτημα πολλών μαθητών του να τον κάνουν φίλο στο Facebook. «Σκέφτηκα λοιπόν ότι αντί του Facebook, το οποίο είναι ανοιχτό και μη ελεγχόμενο, να χρησιμοποιήσω την πλατφόρμα του Νing, το οποίο έχει περισσότερα χαρακτηριστικά από το Facebook- ιστολόγιο, φόρουμ, δυνατότητα να αποθηκεύει κανείς έγγραφα, φακέλους, φωτογραφίες και βίντεο κ.ά.».
Καλύτερη επικοινωνία
Μία τέτοια ιντερνετική συνεργασία, όπως εξηγεί, αναβαθμίζει την επικοινωνία με τους μαθητές έξω από το σχολείο. «Είναι βασικό να νιώθει ο μαθητής ότι και στα δύσκολα, όπως για παράδειγμα στις εξετάσεις, υπάρχει κάποιος που θα τον ενθαρρύνει και θα τον συμβουλεύσει. Παράλληλα, είναι γνωστή η αγάπη των μαθητών για την ηλεκτρονική κοινωνική δικτύωση, όπου εκφράζονται πιο ελεύθερα σε μια πιο σύγχρονη γλώσσα, άρα θα μπορούμε σαν δάσκαλοι να εκμεταλλευτούμε αυτήν την αγάπη, εντάσσοντας δραστηριότητες της τάξης σε αυτά».
Τα περισσότερα παιδιά προβληματίζονται, εντυπωσιάζονται, «παίζουν» ευχάριστα με εικονικά ελατήρια ή ηλεκτρικά φορτία.
ΠΕΡΣΙ τον Φεβρουάριο είχε την ιδέα να χρησιμοποιήσει τα ιντερνετικά μέσα δικτύωσης για να λύνει τις απορίες των μαθητών του.
Ετσι, ο κ. Στέργιος Ναστόπουλος, καθηγητής φυσικής στο 8ο Γενικό Λύκειο Ιωαννίνων, χρησιμοποίησε το Νing, δίκτυο το οποίο μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο μεταξύ των νέων της χώρας μας, ωστόσο κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος. Οπως λέει στα «ΝΕΑ», αφορμή για το ιντερνετικό εγχείρημα στάθηκε το αίτημα πολλών μαθητών του να τον κάνουν φίλο στο Facebook. «Σκέφτηκα λοιπόν ότι αντί του Facebook, το οποίο είναι ανοιχτό και μη ελεγχόμενο, να χρησιμοποιήσω την πλατφόρμα του Νing, το οποίο έχει περισσότερα χαρακτηριστικά από το Facebook- ιστολόγιο, φόρουμ, δυνατότητα να αποθηκεύει κανείς έγγραφα, φακέλους, φωτογραφίες και βίντεο κ.ά.».
Καλύτερη επικοινωνία
Μία τέτοια ιντερνετική συνεργασία, όπως εξηγεί, αναβαθμίζει την επικοινωνία με τους μαθητές έξω από το σχολείο. «Είναι βασικό να νιώθει ο μαθητής ότι και στα δύσκολα, όπως για παράδειγμα στις εξετάσεις, υπάρχει κάποιος που θα τον ενθαρρύνει και θα τον συμβουλεύσει. Παράλληλα, είναι γνωστή η αγάπη των μαθητών για την ηλεκτρονική κοινωνική δικτύωση, όπου εκφράζονται πιο ελεύθερα σε μια πιο σύγχρονη γλώσσα, άρα θα μπορούμε σαν δάσκαλοι να εκμεταλλευτούμε αυτήν την αγάπη, εντάσσοντας δραστηριότητες της τάξης σε αυτά».
Τα περισσότερα παιδιά προβληματίζονται, εντυπωσιάζονται, «παίζουν» ευχάριστα με εικονικά ελατήρια ή ηλεκτρικά φορτία.
«Κι αυτός, νομίζω, είναι ένας από τους στόχους: Να γίνει το μάθημα πιο ευχάριστο. Απ΄ την άλλη, να εμπλακούν οι ίδιοι, να χειριστούν και να αλληλεπιδράσουν με εικονικά αντικείμενα, μελετώντας τη συμπεριφορά τους, ώστε μ΄ αυτόν τον τρόπο να κατανοήσουν καλύτερα. Παράλληλα, προσπαθώ να εντάξω κι άλλες δραστηριότητες- μουσική, βίντεο, φωτογραφίες- έτσι ώστε ο χώρος να γίνει όσο γίνεται πιο ελκυστικός», λέει ο καθηγητής.
Δυστυχώς, όπως προσθέτει, η πλατφόρμα Νing θα πάψει σε λίγες εβδομάδες να διατίθεται δωρεάν, επομένως το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε αναζήτηση νέας ιντερνετικής στέγης.
Επιφυλάξεις
ΟΠΩΣ επισημαίνει η σύμβουλος ψυχικής υγείας κ. Δήμητρα Θεοφίλη, η διαδικτυακή επαφή μαθητών και καθηγητών μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, είναι ένα ιδιαίτερα αμφιλεγόμενο θέμα. Ενα από τα ζητήματα, ωστόσο, που ανακύπτουν σε μία τέτοια σχέση είναι το γεγονός της ιδιωτικής ζωής στο Ιντερνετ. «Ακόμη και για εκπαιδευτικούς λόγους να υπάρχει διαδικτυακή σχέση μαθητών- καθηγητών, συχνά οι προσωπικές πληροφορίες του καθενός, οι φωτογραφίες, τα σχόλια και οι απόψεις που αποτυπώνονται στο προφίλ γίνονται αντικείμενο σκέψης κι επεξεργασίας του κάθε χρήστη».
Επιφυλάξεις
ΟΠΩΣ επισημαίνει η σύμβουλος ψυχικής υγείας κ. Δήμητρα Θεοφίλη, η διαδικτυακή επαφή μαθητών και καθηγητών μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, είναι ένα ιδιαίτερα αμφιλεγόμενο θέμα. Ενα από τα ζητήματα, ωστόσο, που ανακύπτουν σε μία τέτοια σχέση είναι το γεγονός της ιδιωτικής ζωής στο Ιντερνετ. «Ακόμη και για εκπαιδευτικούς λόγους να υπάρχει διαδικτυακή σχέση μαθητών- καθηγητών, συχνά οι προσωπικές πληροφορίες του καθενός, οι φωτογραφίες, τα σχόλια και οι απόψεις που αποτυπώνονται στο προφίλ γίνονται αντικείμενο σκέψης κι επεξεργασίας του κάθε χρήστη».
Εδώ το "Μαθαίνοντας Φυσική στο 8ο"
Το πλήρες κείμενο στα ΝΕΑ της Δευτέρας 7 Ιουνίου 2010.
Στο φίλο Στέργιο και συνεργάτη του ligapola, επιμορφωτή Β στις ΤΠΕ Β επιπέδου, για τους κόπους του, με την σημείωση "ο,τι μαθαίνει κάποιος χρήσιμο είναι ή μάθε τέχνη και άστηνε", αφιερώμενο το βίντεο με γιαννιώτικες και ζαγορίσιες εικόνες - στιγμιότυπα με την μπαντα του Πωγωνήσιου Πέτρου Λούκα Χαλκιά, με ευχές και για άλλες διακρίσεις.
2 σχόλια:
Ωχ, γίναμε και "σιούρ" Πανελληνίως, όπως λέμε στα Γιαννιώτικα, Μίλτο. Οχι οτι δεν μ' άρεσε, να μην λέω ψέματα. Αλλά, όπως ξέρεις η πραγματικότητα στα σχολεία είναι πιο ζοφερή, απ' όσο μπορεί να ξέρει ένας που είναι απ' έξω. Και οι συνθήκες πιο βάρβαρες. Μακάρι να μπορούσαμε να τ' αλλάξουμε αυτό. Ας είναι ένα μικρό λιθάράκι η προσπάθεια αυτή ενάντια στην "καθημερινή μας βαρβαρότητα".
Ευχαριστώ για το παλιό ζαγορίσιο, Μίλτο. Θα το "τιμήσω" όπως του πρέπει:-)
Δημοσίευση σχολίου